Söndagsmys

Här sitter jag nu i mitt lilla bloggnäste och skriver...



Igår grillade vi lax, "grönsakskebab" som de kallar det här och till det åt vi Quinoa och ris.

Här kommer en översatt variant på marinaden:

Till ca: 1 kg laxfilé
1/2 dl soya
3-5msk brunt socker (efter tycke och smak)
1/2 dl vatten
1/4 dl olja

Krydda laxen med citronpeppar, vitlökspulver och salt
Häll soya, brunt socker, vatten och olja i en bunke och blanda tills sockret är upplöst.
Lägg laxen i en plastpåse, häll ner marinaden, mojsa runt lite och låt ligga i kylen ca:2 timmar för att dra in smakerna.

Lägg folie på grillen med lite uppvikta kanter, lägg på laxen vid medeltemperatur och häll på överskottet från marinaden. Grilla 6-8 min på varje sida eller tills köttet faller lätt i bitar.

Grönsakskebab- grönsaksspett, gul och röd paprika, lök, annanas



Till dessert: Vaniljyoghurt med hallon och kex



Imorgon kommer Marina!! Det ska bli så rooooligt. Längtar...
Hon landar 19.15 (lokal tid), vilket jag tror fortfarande är
rusningstrafik här i LA så jag får köra i god tid.
Det är ca 3 mil, men ack va tid det kan ta här.


Huset är helt tomt... Inga hundar hemma heller.
Det får helt enkelt bli till att lägga sig en stund i solen.
Jag har sån träningsvärk efter 1 timmes konditionsträning igår, aj aj mina vader och lår!


Kram Emmely



Kommentarer
Yvonne Sjögren

Hallå där!!Sitter här i Alanya i hotellobbyn o undrar om sms,mejl o solrosfrön hamnat där de ska!!?? ;) Puss från soliga mamma.



2012-05-15 @ 18:56:10




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback