Memorial day

Idag är det måndag och Memorial day. Det innebär att den sista måndagen i maj varje år uppmärkasammas de personer som har stupat i krig för USA. Vad jag har märkt så pyntar de lite extra med amerikanska flaggor och festar till det som bara den...

Själv har jag spenderat dagen med en av mina roomies, Jackie. Vi har promenerat genom hela Abbot Kinney, som för övrigt är en lite udda gata fylld med spännan butiker, caféer och pubbar/restauranger. Vi fortsatte in på Main street, en ölpaus och sen vidare till Venice där vi åt en god middag på Figtree´s.

Jag åt Quesedillas med kyckling och Sangria, Jackie åt Salomon Sandwich.

Tänkte dela med mig lite om Vegas resan... Först och främst vill jag bara säga att ALLA, verkligen alla borde uppleva Las Vegas. Det är verkligen en plats som inte kan beskrivas med ord. Många tänker nog att det är super dyrt och jätte långt iväg, men så är det inte...

Jag och Marina bokade vår Las Vegas resa på nätet redan innan jag åkte till L.A. Vi hittade en bra deal via hotellet vi hade spanat in- New York New York. Flyg + 4*hotell mitt på Las Vegas Strip/3 nätter/2personer för 3700:- Vi flög från LAX, ca 40min flygresa. Är man 2 eller fler som reser rekomenderar jag att ta taxi från Las Vegas flygplats till hotellet. Det tar ca 10-20min beroende på vilket hotell man ska bo på och kostar mellan $10-25. Ett annat alternativ är shuttle bus, kostar $7/per person och stannar vid de största hotellen på Las Vegas Strip.


Här är en karta över The strip/Las Vegas Blvd och hotellen.
Vi bodde som sagt på New York New York och jag rekomenderar
det starkt. Luftigt hotell med många restauranger, fin pool, roliga
barer och nära till allt:)


Tyvärr hinner man inte gå igenom alla hotellen på bara 3 dagar eftersom det finns så mycket att se på... Men när jag var i Vegas över nyår bodde jag och Anton på The Mirage och lyckades plöja igenom de flesta hotellen norrut. Och denna gången svettades vi igenom den södra delen, så jag har i stort sett varit i alla hotellen och sett det mesta:) Har du tankarna på att åka dit, glöm för bövelen inte sköna skor!


För att inte bli för långrandig sätter jag punkt för ikväll och fortsätter imorgon.


Ska slänga mig i sängen och öppna fösta sidan på min nya omtalade bok....

//Emmely


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback