Chicken fingers

Det blev ingen fotbehandling idag. Utan jag lagade lunch till Anton och sen gick vi på promenad med hundarna. När det sen blev dags för mannen att åka tillbaka till skolan så la jag mig i sängen med olive och kollade på New Girl. Riktigt rolig serie. Visas i Sverige nu också på 4:an.

Belive it or not, men jag somnade haha. Tog mig en promenad till Trader Joe's, ska man ha grönsaker är det rätta stället. Det blev totalt en promenad på 2 km.


Till mat lagade jag chicken fingers, sallad med potatis och hemmagjord salsasås.

Skär kycklingfilén i stavar, doppa i en skål med vispat ägg.
Rulla kycklingstavarna i ströbröd som du blandar med peppar, salt, vitlökspulver.

Värm upp ca 5 dl olja i en kastrull. Sänk ner kycklingbitarna försiktigt och
låt ligga tills de får en gyllenbrun färg. Mycket enkelt och gott.

Salsasås: passerade tomater, sweet chili, vitlök, peppar och sambal oelek.
Blanda och servera i en skål.




Nu är det läggdags här på andra sidan jordklotet. God natt!
/Emmely

Kommentarer
Dani

Mmmm... Smarrig kycklingen såg ut! Det ska jag testa! :)



Blogg: http://accordingtomed.blogg.se/
2012-05-03 @ 23:53:50
Emmely

Ja gör det! Glöm inte att använda mycket ströbröd:)



Blogg: http://accesstomly.blogg.se/
2012-05-04 @ 20:30:17




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback