Arbetslös, hemlös men icke mållös


Jag ska förverkliga min dröm att åka till USA. Ända sedan barnsben har
jag sagt att jag vill flytta till USA, bo i ett stort vitt hus med en pool och
hade också en önskan om att ha en anka simmandes omkring, något
som jag nu känner att jag kan leva utan.


Hur kom jag då fram till allt detta kan man fråga sig, det är inte något man bestämmer över en natt direkt. Det började med att min sambo sökte till skola i LA för ca 1 år sen, han kom in och åkte i slutet av juli 2011. Det var en jobbig period men jag var inte redo att lämna allt här hemma för att åka och plugga.
Jag stortrivdes på jobbet, kunde inte ens tänka tanken på att vara utan min underbara systerdotter Lova och livet rullade på helt enkelt. Det hade också gått upp för mig att Jag är Jag och Han är Han, vi är inte samma person utan har olika åsikter, tankar och mål i livet vilket är fantastiskt. Så jag gjorde helt enkelt det som kändes rätt för mig och han för sig.
Under detta halvåret har jag lärt mig så mycket om mig själv och med hjälp av en fantastisk bok- "Din nyckeln till livskarriär" av Nina Jansdotter & Kristian Borglund, har jag rannsakat mig själv på alla möjliga vis och kontentan av det hela blev att jag gjorde det... Jag tog ett beslut!
Tankarna snurrade och jag blev livrädd, är detta rätt, hur ska jag göra med lägenheten, jobbet osv...
Rädslor och andra hinder är till för att övervinnas så jag tog en dag i taget, började skriva listor. Måste bara flika in att det här med att skriva listor har aldrig varit min grej men efter typ 100:e gången jag läste i boken om dessa förbannade listor man skulle göra för att underlätta för sig själv så testade jag. Gissa om jag blev såld, eeh jaaa typ med en gång. Det känns som jag aldrig varit så här effektiv som jag är idag tack vare dessa listor.
Dom gör att man så tydligt ser de små förändringarna och att det går framåt. Jag har lätt för att vara lite för hård mot mig själv ibland men åter igen räddar listorna mig och jag kan ge mig själv en klapp på axeln och säga bra jobbat idag Emmely! Nog om listor och bockar.
Bitarna började falla på plats. Berättade för familjen om mina tankar och funderingar, skrev andrahandskontrakt på min lägenhet, bokade resa (åker den 25/4) sa upp mig från jobbet igår (mån 20/3).
Allt löser sig bara man har bestämt sig. Man kan garanterat hitta fler anledningar till att INTE förverkliga sina drömmar. Men det som skiljer människor som gör livskarriär från andra är att de överlistar hindren, finner vägar förbi dem.

Så här står jag nu snart arbetslös och hemlös (i Sverige) med en flygbiljett till Los Angeles, redo att leva husliv i ett fantastiskt Santa Monica... och from now on får ni tillgång av mina uppdateringar om vad som händer i mitt liv, hinder jag stöter på och alla framgångar som föds!




God Natt!






Kommentarer
Marina

Du e så jävla grym Spresa! Jag beundrar ditt mod och jag ser fram emot o läsa om och förhoppningsvis få uppleva massa äventyr där borta med dig! :D



2012-03-21 @ 00:42:32
Emmely

Woohooo, är så stolt över dig snäckan. Du är jätteduktig och det är starkt av dig att ta steget och verkligen göra det du vill. Vi kommer att ha det jätteroligt när du kommer hit, blanda nytta med nöje hehe....



2012-03-21 @ 04:24:44
Cia

Va roligt Emmely!! Hoppas du hittar det du söker, och kom ihåg, det behöver inte vara svart eller vitt. Åk, prova och lär dig massor! När/om det inte funkar så är du ju alltid välkommen hem! :) Testa dina vingar och ha otroligt roligt!! <3



2012-03-21 @ 09:41:11
Emmely

Tack va fina ni är. Fortsätt att kommentera, jag behöver er feedback. Betyder mycket för mig<3

Marina: jag lovar hålla Spresa igång och uppdatera allt jag gör:)



Anton(som råkat skriva Emmely): det ska bli fantastiskt att äntligen få ha dig nära igen.



Cia: kloka ord kan jag aldrig få för mkt av. Det är bland annat med den inställningen som jag också hittat styrka i allt det här. Tack och lycka till med dina studier:)



2012-03-21 @ 13:08:17
Lina

Vadå leva utan anka?? Klart du ska ha anka i Lovisa i ditt vita hus 😉



2012-03-21 @ 15:31:27
Dani

Bästa du!! <3 Du kommer att ta L.A med storm, liksom du gjort både Stockholm och Malmö.



Blogg: http://accordingtomed.blogg.se/
2012-03-21 @ 21:02:00




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback