Hej familjelivet

Sedan i onsdags har jag varit super trött... Sovit till 11-12 på dagen, ätit och sovit lite till. När kvällen kommit så har jag somnat som ett barn. Nu känner jag mig ganska utvilad och hoppas på en ny vecka med massa energi.

Familjelivet har precis startat för mig och Anton. Vi är så glada att få presentera vårt tillskott i vardagen:

OLIVE

Så från nu och 6 veckor framåt så ser vi till att Olive får sin dagliga
promenad och allt hon behagar utöver det. Hennes mamma har blivit
befodrad på jobbet vilket innebär 12 timmars pass. Vi är bara glada
att få ta hand om henne:) Hon är som en liten bebis, verkligen!

Vädret är som vanligt strålande sol och livet leker. Nu är det dags för fika med roomiesarna i trädgården, kaffe och kladdkaka. Bakade en god en igår;)

Snabb recept:
  • Vispa 2 ägg och 2,5dl socker i en bunke
  • Tillsätt 4msk kakao, 1dl mjöl och 100g smält smör
  • Vispa försiktigt så inte smeten blir luftig, det gör att kakan blir mindre kladdig.
  • Häll smeten i en smörad och bröad form
  • Ställ in i ugnen på 175 grader i 12 min.
  • Häll på kokosflingor direkt efter ugnen och låt svalna en stund, TADAAA!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback