Sverige igen

Ja då var man tillbaka i Sverige igen. Vilket faktiskt känns bra!
Det ända är väl att jag känner en lite mer "dyster" känsla över folket som cirkulerar... Men sommaren har inte riktitgt kommit igång här än och folk längtar väl till semester så jag klandrar inte någon.
 
Något som jag där emot saknar starkt är lätt- och hjälpsamheten. Från och med att jag klev på flyget i London försvann det lilla extra som småprat, hjälp med väskan, och artighet. Det är sånt man blir såååå bortskämd med i USA.
 
Mamma kom och hämtade mig som planerat på Hyllie vid 21 tiden i onsdags. Vi åkte raka vägen till Trelleborg. Hungrig som ett djur var jag, men jag hann inte mer än in och öppna upp resväskan så var bordet dukat med massa gottigt... (det är sånt bara en mamma kan göra)
Potatissallad, kassler och bacon. En skagen smörgås med tomat och ett glas juice- Mums!
 
 

Igår hade jag och mamma en slapp dag. Fika i trädgården, tog en runda till kollonin- vattna, plocka jordgubbar och sallad till dagens middag. Pappa var förbi en sväng också vilket var super trevligt:)

Mamma plockar jordgubbar i kollonin
 
Jag plockar ihop sallad till middagen.
 
 
 
Jag gjorde kyckling"gryta" och mamma fixa riset. Till efterrätt åt vi hemmagjord jordgubbspaj med vaniljvisp.
 
 
Kvällen avslutade vi med "En gång i Phuket". Ingen höjdar film det där men den bjöd på några goda skratt. Nu har frukosten lagt sig och det är dags att köra ett 20 min cardio/styrke pass här hemma i vardagsrummet. Bra start på denna fredagen!
 
Dagens höjdpunkt: Hämta Lova på dagis kl 15, jag lääääängtar!
 
/Emmely
 

Kommentarer
Dani

Meterologerna var 100% säkra på att det inte var någon varmfront på väg in över Sverige, boka en resa sa dem och köp nya paraplyer. Så helt plötsligt var sol och värme här riktigt ordentligt. Vad hände? Undrar alla... Så ser jag rubriken på ditt inlägg och då blev det kristallklart... She's baaaack!

Svar: Fina Daniella <3
Emmely



Blogg: http://accordingtomed.blogg.se
2012-07-07 @ 00:26:00




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback