sommarpiff

Under sommartider unnar jag mig lite små piff. Man vill ju känna sig fräsch och snygg, gärna bruna ben och rosiga kinder på det.
 
Istället för att utsätta huden för den grymma rakhyveln några ggr i veckan så tar jag tid för att gå och vaxa mig. Under armarna, bikinilinjen, låren och ögonbrynen. Då finns det utrymme för spontana sommarbad och annat skoj. För mig tar det ca 4-5 veckor till nästa besök, och visst man måste spara ut men efter några behandlingar så blir håren så ljusa att man inte lägger märket till det.
 
Jag tycker att det mest naturliga vaxen är det bästa. Se om du hittar en salong som jobbar med varmvax- bivax. Jag tycker det gör mindre ont, håller länge och huden behåller lenheten. Ca 3 dagar efter man vaxat sig är det viktigt att man skrubbar sig med någon slags bodyscrub, för att förhindra inåtväxta hårstrån och hårsäcksinflammationer osv. Kroppen mår bra av en genomgående skrubbning 1 gång/veckan vare sig man vaxar eller ej:)

Denna salongen ska jag testa då det snart är dags för en ny omgång: malmovaxning
 
 
Färgade ögonfransarna här om dagen. Alltid trevligt att se lite små piffad ut på stranden utan att ha lyft ett finger;) Jag använde mig av:
 
 
Ett toppen kit. Blanda ihop ingredienserna efter föreskrift och applicera på ögonfransarna som om du målade mascara. Jag låter det sitta på några timmar.
Nu sparar jag in på mascaran och kör al naturál. Ögonfransböjaren är min bästa vän!
 
 
 
 

Tips och piff
/Emmely
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback