Tummen upp

Jag undrar om det snart börjar växa simhud på mig haha. Det blev 1,5 timmes bad igår med ett glas rött, chips, vindruvor och "Jag är Zlatan" ljudboken. Mycket praktiskt med ljudbok i samband med bad eftersom det alltid ska klia någonstans när jag vet att jag inte kan doppa händerna för då blir boken blöt... Problem solved!



Idag har jag strukit fler saker på listan... La ut annons på min bäddsoffa igår kväll, blev totalt bombad av mail och sms. Förvånansvärt få som ringer upp nu förtiden, men kl 18 kom en hygglig prick och köpte den + att jag fick lite mer än vad jag begärt för att jag höll den till honom:)


Jag undrar vilket skatteverk han varit på? Inte är det i Malmö i alla fall för där var nämligen jag idag, 2 tummar ner. Att slå ihop försäkringskassan, pensionsmyndigheten och skatteverket i en och samma lokal är ingen hit enligt mig. Det var för det första kö för att komma in, sen fick man vänta tills en "värd" kom och fråga vilket ärende det gällde så han kunde slå ut rätt nummerlapp till en, sist men inte minst satt jag där i ca 1 timme med minst 100 st till och säkert 50 bebisar som skrek och grät i kör. Mitt personbevis tog ca 1 min att få utskrivet utan att ens behöva visa leg... Det var knappt värt väntan! Men nu blir det inga fler besök hos myndigheter på ett tag eftersom jag draaaar. Nu är det bara en stockholmsresa och 14 dagar kvar. Tummarna upp för det istället tycker jag ha ha.

Nu håller jag på att bädda min "nya" tillfälliga säng som består av en dubbel-uppblåsbar-maddras. Det ska bli spännande och se om jag är pigg och utvilad till morgondagens utflykter med pappa?! Annars får det bli en Power Nap på flyget.

BTW gjorde en as god köttförsås med sambal oelek, vitlök och passerade tomater. Det blev en perfekt hetta och smak på den. Testa själv;)

God natt folks!

/Emmely

Kommentarer
Samina

Hej Emmö! Fin blogg du har. Yay! Stor kram



Blogg: http://www.saminaualindstrom.com
2012-04-13 @ 12:27:11




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback