Ledig bloggsöndag...

Första april fick bli min lediga bloggdag... Tur jag bara tog det lugnt i lördags för det blev en aktiv söndag...


Jag och Lova startade söndagen kl 09.00 med en dunderfrukost, macka med ägg, kiwi, gröt, juice och vatten.
Det krävs en ordentlig start på dagen för att hålla energin uppe.


Efter frukosten var det dags att gå till lekplatsen. Vi hann med alla moment- gunga, cykla, rutschkana, gräva sandlåda och sist men inte minst, katt jakt i området:)


Efter 1 timmes vila var det dags att bege oss till Lovas söndagsdans. Jag passade på att värma upp på vägen dit genom att varvar PW och jogging med Lova i vagnen. Det var faktiskt mycket jobbigare att springa med vagn, så en eloge till er mammor som springer motionsrundan i Pildammarna med vagn:) Lova tyckte dessutom att det var hur kul som helst!


Jag laddade batterierna ytterliggare när vi sen kom hem till min mamma och åt en LCHF fika. Dags för mental uppvärmning då en Master Class i Zumba med Bernadett Fejszes väntade:) Mötte upp mina danstjejer och vi drog iväg till Borgeby.

Cia och jag, laddade och taggade inför 1,5 timmes Zumba i galet tempo.


Vilken energi Bernadett Fejszes förmedlade. Svetten lackade, mjölksyran fanns där men det var så jäkla roligt så man ville inte sluta. ZUMBA!!


Bernadett Fejszes från Florida, US(TV), Frida Zumbainstruktör på Idala Veberöd(mitten) och lilla Jag(TH)

Efter denna söndagen blev det till att mysa ner sig i ett varmt bad med tända ljus, läsa bok och bara varva ner. Lyxade till det med en proteinsmoothie;)




Avrundade kvällen med en grekisk kycklingsallad och nybakat vitlöksbröd. Fy f-n vad gott det var! Kl 22.30 somnade jag som ett litet barn i sängen, HELT SLUT!

Nu är det måndag och jag har sovit 11 timmar... Vilken återhämtning! Nu ska jag göra mig i ordning för dagens arbetspass...

Glöm inte att vara tacksam! Lägg en tanke ikväll på hur dagen varit och
fundera på vad du är tacksam för, det är det lilla som gör det!

Kram Emmely

Kommentarer
Dani

Znygga-Zumba brudar!!!!!! <3



Blogg: http://accordingtomed.blogg.se/
2012-04-02 @ 19:44:52




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback